Edukacija djelatnika u pismohranama za rad u sustavu ARHINET

SLAVONSKI BROD – Danas je u prostoru Državnog arhiva u Slavonskom Brodu održana edukacija za rad u nacionalnom arhivskom sustavu ARHINET za djelatnike u pismohranama 11 osnovnih škola sa novogradiškog područja. Edukaciju je proveo Krešimir Ibrišimović, voditelj Odjela za zaštitu arhivskog i registraturnog gradiva izvan arhiva.
ZA STVARATELJE O ARHINETU: U okviru nadležnosti arhivske službe o evidentiranju stvaratelja i imatelja i popisivanju njihova arhivskog gradiva, razvijen je i modul za vođenje evidencija o gradivu u pismohranama. Podrška za ove evidencije razvijena je kako bi stvarateljima i imateljima gradiva u nadležnosti arhiva olakšali vođenje zakonom propisanih evidencija, pojednostavili i automatizirali dostavu podataka koje su dužni dostavljati nadležnom arhivu te olakšali izradu popisa gradiva za predaju ili izlučivanje.
Zašto biste Vaše evidencije vodili izravno u ARHiNETU? Razmislite o sljedećim prednostima:
- Ne morate osmišljavati vlastiti sustav niti ove evidencije voditi kod sebe.
- Ne morate se brinuti za softver i hardver – sve što trebate je veza na Internet, a to sigurno već imate.
- Vaša evidencija koju vodite u ARHiNETU usklađena je s propisima – propisi se mogu promijeniti, no Vi ne morate brinuti o usklađivanju.
- Osim što podržava propisane evidencije dokumentacijskih zbirki i jedinica ARHiNET Vam omogućuje korištenje dodatnih opcija za opis i upravljanje gradivom, npr. vođenje kataloga javno dostupnih informacija.
- Popise svoga gradiva ne morate posebno dostavljati nadležnom arhivu, što biste inače bili dužni.
- Podaci o arhivskome gradivu lako se povezuju s digitalnim kopijama ili izvorno digitalnim gradivom na koje se odnose, a korisničke verzije digitalnih kopija prilagođene su pretraživanju i pregledu putem Interneta.
- Stječete pravo na pomoć arhiva u organizaciji Vašega gradiva i vođenju evidencija.
Kako možete postati korisnik ARHiNETA i u njemu voditi svoje evidencije?
Prijavite se državnom arhivu koji je nadležan za Vašu ustanovu i dogovorite razinu usluge koju želite koristiti Arhiv će educirati Vaše osoblje za rad u sustavu i izvršiti registraciju koja omogućuje pristup zatvorenom dijelu sustava odmah po primitku obavijesti o odobrenju zahtjeva za registracijom koja stiže na e-mail adresu svakog korisnika sustava može se započeti s radom.
Tekst: Domagoj Zovak